Posts tonen met het label kralen. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kralen. Alle posts tonen

dinsdag 18 december 2012

Kerstmarkt

De kerstmarkt, die 2 dagen was, is een geweldig succes geweest.
Zowel voor de mensen die kwamen als voor mezelf.
Ook ontzettend veel leuke reacties gekregen en mensen die meer er van wilde weten natuurlijk de nodige informatie gegeven.
 
Vooral ook de kleine figuurtjes van kralen waren enorm in trek.
Natuurlijk had ik ook voorbeelden mee van wat je er zoal mee kan doen.
Er was iemand die er een aantal van kocht en zei dat ze van plan ze op truitjes te naaien die ze voor de Kika beren aan het breien is.

woensdag 28 november 2012

Sneeuwbollen

 Heb ze al eens eerder voorzien van een borduurwerkje, om op tafel te zetten met Kerst als plaatsaanwijzer zeg maar.
Maar nu heb ik er een sterretje van kralen in gedaan, heb het papiertje dat erin zit vervangen door een stukje zwart karton.
Vraag me niet hoe ik erop kwam, maar het is wel leuk geworden.
Wijnglashangers, je kan de rondjes die normaal gesproken gebruikt worden ook zelf maken, maar vond dit wel leuker staan.
Een heel prutswerk wel want het valt nog niet mee om de sluitingen eraan te bevestigen.

zaterdag 17 november 2012

Kralen en haken

Bij het Kruidvat het leuke boekje 'Kerstversieringen haken' gekocht.
Bij de Zeeman verkopen ze op het ogenblik leuke wol met een glitterdraadje, in verschillende kleuren.
 
 
Uit het boekje heb ik de ijspegels gehaakt, op de onderste foto zie je een beetje de glitter in het draad.
In december sta ik weer op wat markten en ben druk bezig de voorraad op peil te brengen.
Alleen de werkjes zijn niet echt groot, maar zullen vast leuk gevonden worden.

woensdag 28 maart 2012

30 sleutelhangers

Heb een opdrachtje voor 30 sleutelhangers.
Ze worden gemaakt van plastic canvas, zo leuk om te doen.

zondag 4 december 2011

Freubelweb

Kennen jullie deze site Freubelweb


Daar staan zoveel leuke dingen op om te maken.


Zo kwam ik dit onderstaande tegen op goodknits, zo leuk.


Heb gewoon een kunststof ringetje genomen, die ze ook gebruiken voor gordijntjes, en mijn eigen draai eraan gegeven.


Omhaken en een klein engeltje van kralen eraan.


maandag 28 november 2011

De markt

Was helaas geen succes.

Bijna geen mensen geweest, was voor iedereen die er stond een teleurstelling.

Heb wel mijn tafelhuur eruit.

Het was een tafel van 4 meter en had hem helemaal vol met allerlei dingen.

Veel complimenten en tips gekregen, dat wel.


Gisteren maar eens aan het ontwerpen gegaan.

Met als resultaat deze kleine cupcakes van kralen.

Er zijn nog wat kleine aanpassingen nodig, maar ze zijn aardig gelukt dacht ik zo.

vrijdag 25 november 2011

Op een grote paddenstoel

Die heb ik ook nog even gemaakt.

Ze zijn niet zo heel erg groot, maar kunnen staan.

Boekenleggers had ik nog liggen en heb er een paar gemaakt met kralendingen eraan.

Verder nog kerstballen en sneeuwpoppen, ook de kleine engeltjes die je eventueel op een kaart kan plakken.

Morgen is het zover, dan ga ik op een winterhobbymarkt staan.




dinsdag 15 november 2011

Kerstvoorstelling

Ook deze kerstvoorstelling heb ik weer gemaakt om mee te nemen naar de markt.

Om de prijzen te bepalen voor het kralenwerk heb ik uitgerekend wat 1 gram aan kralen kost en rond ik het af naar boven.



woensdag 9 november 2011

De eerste maaksels voor de markt

De eerste maaksels van kralen voor de markt zijn klaar.


Verschillende voorbeelden van traktaties op sateprikkers en potloden wil ik ook laten zien daar.
Kuikentjes, muisjes en sneeuwpopjes.





maandag 8 november 2010

Uiltjes

Het valt niet mee om ze goed op de foto te krijgen, vooral de witte niet.
Bovendien kwam ik deze nog tegen bij de Xenos toen ik wat materiaal ging halen voor mijn hangers.





donderdag 4 november 2010

Ik ga naar mijn werk en neem mee .........

Dit kleine koffertje vol met afgewerkte sterren, zonnen, sneeuwvlokken en pompoenen.
Er hebben ooit chocolaatjes ingezeten in de vorm van eurobiljetten.
Zo neem ik ze mee en als de draadjes zijn afgehecht gaan ze in het koffertje.


dinsdag 2 november 2010

Kaartje en sleutelhanger

Voor een collega die weggaat heb ik een kaartje beplakt met sterretjes van kralen en een nog een sleutelhanger gemaakt.


zondag 31 oktober 2010

Zie nog steeds sterretjes...................

Ze zijn heel simpel te maken deze sterretjes, altijd leuk voor op een kaart of als hanger te gebruiken.
Als je hier kijkt en je neemt dan twaalf kralen op de draad en maakt dan een ring, neem weer 3 kralen op de draad, sla er 1 over (totaal 6x) dan heb je een ster met 6 punten.
Neem je 10 kralen dan krijg je een ster met jawel, 5 punten.

Mochten er nog vragen zijn, dan kan ik altijd met behulp van foto's het nog eens laten zien.

dinsdag 19 oktober 2010

Holland hanger

Heb nog een Holland hanger gemaakt voor iemand, bovendien ook de onderstaande sterretjes meegezonden.
Misschien dat zij er nog wat anders mee kan doen, want ze maakt prachtige dingen.
Ook regelmatig in Holland stijl, dus ben benieuwd.


zondag 17 oktober 2010

Ik zie sterretjes.............

Ben van het weekend aardig druk geweest met het maken van sterretjes van kralen.
Had op internet wel leuke hangers gezien met knoopjes, maar bedacht me dat het ook op deze manier kan.
Zo worden de hangers ook niet zo erg zwaar.
De roze hanger is voor een collega die ziek thuis zit heb daar nog wat lintjes en een matroeska van plastic canvas aangehangen, de blauwe heb ik aan mijn tas hangen, dan nog 2 hangers voor aan je telefoon.

vrijdag 15 oktober 2010

Surprise

Alweer wat kralenfiguren af.
Het olifantje is voor een kennis.
Deze drie moest ik gewoon weer maken, vorig jaar had ik ze allemaal uitgedeeld en had er zelf niet meer.
Terwijl ik buiten bezig met de figuurtjes op de foto te zetten bleek er achter mij wat anders te zitten.


We keken elkaar gewoon aan en hij/zij bleef gewoon zitten.
Zo mooi rood had ik ze hier nog niet gezien.

dinsdag 12 oktober 2010

Weer aan de kraal

Ben weer eens met de kralen bezig.
Een o.a. een paar kaartjes, 1 voor een zieke collega en de andere voor een klant die maar weer eens moet bellen

Ook dit muizenpaartje is van kralen gemaakt.


woensdag 25 augustus 2010

Prutswerk

Wat te doen met al die bloemen die ik gehaakt heb op mijn werk.
Vandaag kwam ik ineens op dit ideetje.


Heb een stukje metaaldraad genomen, wat ze ook gebruiken om gerbera's te verstevigen, aan 1 kant een soort oogje gemaakt en voorzien van een kraal, daarna een ketting van lossen gehaakt.
De bloem erop geregen en het geheel vast gezet met lijm, nog een blaadje gehaakt en op de kraal met 2 secondenlijm nog wat kleine kraaltjes gezet.




dinsdag 15 juni 2010

Matroeska's en sleutelhanger

Wat vinden jullie van mijn sleutelhanger?
Een combinatie van lintjes en kralendropjes.
We zijn weer een nieuwe winkel rijker in de stad, Big Bazar en heb daar o.a. bovenstaande slinger gekocht.
Onderstaande kaart kon ik uiteraard ook niet zo maar laten liggen, liep ik bijna letterlijk tegenaan op een rek wat bij een winkel buiten stond.
Vierkant en past misschien wel in een lijstje wat ik nog heb liggen.

dinsdag 1 juni 2010

Weer aan de kraal

Afgelopen dagen weer eens met de kralen bezig geweest.
Er werd belangstellend gevraagd naar de dropjes of ik ze verkocht, en ja dat doe ik.
Ook nog een tomaat en een prei gemaakt.