Posts tonen met het label ijsbeer. Alle posts tonen
Posts tonen met het label ijsbeer. Alle posts tonen

vrijdag 5 februari 2010

IJsberen af

De ijsberen heb ik gisteravond afgekregen.
Nu nog wassen en op zoek naar een geschikte lijst en weer op zoek naar een ander werkje.

maandag 1 februari 2010

Freebie

Nu eens een andere freebie, een dobbelsteen van plastic canvas.
Heb voor de 1 een figuurtje genomen.
De achtergrond van het patroon heb ik bewust een kleurtje gegeven zondat het wit goed te zien is.
Het is niet een erg groot patroontje, het zijn maar 14 x 14 steekjes.
Ook nog even een update van de ijsberen, die schieten erg op, alleen nog hier en daar wat wit, de sneeuwvlokjes.

dinsdag 19 januari 2010

IJsberen

Weer even een update van de ijsberen.
Schiet al lekker op.
Van de week ook nog dit leuke kaartje met lint meegenomen bij de Blokker.
Daar waren ze al helemaal in stemming voor Valentijsdag, roze, hartjes en veel rood.


dinsdag 12 januari 2010

dinsdag 5 januari 2010

Kon het weer niet laten

om deze tasjes mee te nemen.
Altijd leuk om iemand kado te doen, ze hebben twee verschillende maten.
Jammer van de flits.
Ondertussen ook weer wat verder met de ijsberen.
Ben naar boven gaan werken, wilde eens wat grotere stukken borduren van 1 kleur.

donderdag 10 december 2009

Sneeuwpop en ijsbeer

Deze sneeuwpop staat naast mij bij de computer.
Komt van de Marskramer en wordt door de usb aansluiting verlicht, hij krijgt steeds een andere kleur.

In het nieuwe Borduurblad staat een prachtig patroon van ijsberen.
Deze kan natuurlijk niet ontbreken bij mijn 'verzameling' aan de muur.


zondag 25 januari 2009

Stiksteekjes ook gedaan

Hij is af!
De stiksteekjes zijn ook gedaan en nu kan hij worden ingelijst.
Nog even een lijstje halen en hij kan bij de rest opgehangen worden.
In het begin zag ik het niet zo zitten vanwege de kleuren, maar ben er toch wel blij mee dat ik hem gemaakt heb.

donderdag 22 januari 2009

De laatste steekjes

Alle kruissteekjes zijn nu gedaan aan de ijsberen.
Kan gaan beginnen met de stiksteekjes.

Het is wel een beetje te zien waar het Light Effects garen zit.

dinsdag 13 januari 2009

Kaartje en update andere werkjes

Dit is het derde kaartje wat ik nog voor mijn moeder had gemaakt, het is wel een kleinere matroeska dan de andere.
Ook geborduurd met het Light Effects garen van DMC.
Met de ijsberen wil het ook al opschieten, nog wat aan achtergrond en opvullen met wat Light Effets garen.

De vogel is al helemaal klaar.
Het opvullen ging lekker en daarom heb ik hem maar eerst afgemaakt.



zaterdag 3 januari 2009

Deel 2 Grand ABC en andere werkjes

Allereerst voor iedereen een gezond en goed 2009!
Deel 2 van de Grand ABC heb ik net afgerond.
Bij de vogel hoef ik ook nog maar een klein stukje kleurtjes en dan alleen nog maar het zwart.
Aan de ijsberen heb ik ook weer wat gedaan, was wel heel afwisselend deze drie werkjes.




zondag 28 december 2008

Kerstdagen voorbij

Aan de ijsberen tijdens de Kerstdagen niet zo heel veel gedaan, veel vakjes opgevuld met Light Effect garen. Dat is op de foto niet zo goed te zien.
Verder kon ik het niet laten om weer aan een nieuw werkje te beginnen.
De kop van deze arend, veel stukken met één kleur dus dat schiet wel op.
Als de kop klaar is moet er alleen nog zwart langs.
Tweede Kerstdag zijn we naar Beverwijk geweest en heb daar deze grote notenkraker voor 1,50 kunnen bemachtigen.




maandag 22 december 2008

zondag 14 december 2008

Borduren en kralen

Heb de afgelopen dagen weer wat geborduurd aan de ijsberen en nog wat sneeuwpopjes gemaakt.
Dit keer eens met wat kleurtjes de hoedjes van de sneeuwpopjes gedaan.



zaterdag 13 december 2008

Kerstkaartjes

Heb vandaag een aantal kerstkaartjes gemaakt, allemaal dezelfde.
Een borduurpatroontje uit een oud tijdschrift en geborduurd met kralen op stramien.
Moeilijk op de foto te zetten omdat het holografisch papier is.

woensdag 19 november 2008

Vorderingen

Alweer een paar dagen verder en dit is het tot nu toe.

Heb ook al voorbereidingen getroffen om aan deze te beginnen.
Die neem ik van het weekend mee naar Gelderland, lekker makkelijk eerst het kader borduren met 2 kleuren.

zondag 16 november 2008

Ijsberen

In de nieuwe Cross Stitch Collection staat dit prachtige patroon van een ijsberenmoeder met jong.
Heb al diverse werken gemaakt met ijsberen en deze mag daarbij niet ontbreken.

Na vijf dagen borduren heb ik al een aardig gedeelte gedaan.
Alhoewel de kleuren een beetje tegenvallen tot nu toe, hoop ik dat het eindresultaat straks wel mooi is.