Posts tonen met het label kerst. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kerst. Alle posts tonen

woensdag 28 november 2012

Sneeuwbollen

 Heb ze al eens eerder voorzien van een borduurwerkje, om op tafel te zetten met Kerst als plaatsaanwijzer zeg maar.
Maar nu heb ik er een sterretje van kralen in gedaan, heb het papiertje dat erin zit vervangen door een stukje zwart karton.
Vraag me niet hoe ik erop kwam, maar het is wel leuk geworden.
Wijnglashangers, je kan de rondjes die normaal gesproken gebruikt worden ook zelf maken, maar vond dit wel leuker staan.
Een heel prutswerk wel want het valt nog niet mee om de sluitingen eraan te bevestigen.

woensdag 21 november 2012

Erg vroeg, maar zo leuk

Het is nog wel erg vroeg om kerstdingetjes te plaatsen, maar deze zijn zo leuk, dat ik ze alvast wil plaatsen.
Een link met allerlei papieren figuren zoals een notenkraker, kerstman.

http://images.marthastewart.com/images/content/web/pdfs/2012/webcraftkeisuke1212.pdf


zaterdag 17 november 2012

Kralen en haken

Bij het Kruidvat het leuke boekje 'Kerstversieringen haken' gekocht.
Bij de Zeeman verkopen ze op het ogenblik leuke wol met een glitterdraadje, in verschillende kleuren.
 
 
Uit het boekje heb ik de ijspegels gehaakt, op de onderste foto zie je een beetje de glitter in het draad.
In december sta ik weer op wat markten en ben druk bezig de voorraad op peil te brengen.
Alleen de werkjes zijn niet echt groot, maar zullen vast leuk gevonden worden.

maandag 19 december 2011

Toch nog een markt

Afgelopen zaterdag toch nog op een markt gestaan met mijn kralenspulletjes.

Het was er druk en heel gezellig en heb goed verkocht.

Vooral de oorbellen en de kleine sneeuwpopjes deden het goed, zelfs de kerststal heb ik verkocht.


Van de gehaakte sterren heb ik er een paar in de kerstboom om de lampjes heen gedaan.

Ze zijn vrij simpel en leuk om te maken.

Worden trouwens niet warm!




zondag 4 december 2011

Freubelweb

Kennen jullie deze site Freubelweb


Daar staan zoveel leuke dingen op om te maken.


Zo kwam ik dit onderstaande tegen op goodknits, zo leuk.


Heb gewoon een kunststof ringetje genomen, die ze ook gebruiken voor gordijntjes, en mijn eigen draai eraan gegeven.


Omhaken en een klein engeltje van kralen eraan.


woensdag 23 november 2011

Voor de markt

A.s. zaterdag is het zover, dan ga ik op een winterhobbymarkt staan.

DD gaat gezellig mee, altijd makkelijk als je even naar het toilet moet, dan hoef je kraam niet alleen te laten.

Had nog de bovenstaande kerstboompjes en heb er pakketjes van gemaakt, kleine balletjes en sterretjes erbij in een zakje en ze kunnen het zelf 'versieren'.


dinsdag 15 november 2011

Kerstvoorstelling

Ook deze kerstvoorstelling heb ik weer gemaakt om mee te nemen naar de markt.

Om de prijzen te bepalen voor het kralenwerk heb ik uitgerekend wat 1 gram aan kralen kost en rond ik het af naar boven.



vrijdag 24 december 2010

Fijne Feestdagen

Heb op de valreep nog even deze sokjes gemaakt van plastic canvas.
Aan ieder sokje hangt nog een bedeltje.
Hier heb ik ze ook al eens gemaakt.


Voor iedereen hele Fijne Kerstdagen!

vrijdag 26 november 2010

De boompjes

Heb de kerstboompjes versierd met sterretjes van kralen en een klein kerstmannetje.
Ze kunnen zo op een kaart geplakt worden.


vrijdag 4 december 2009

Kerstsokjes

Dit zijn een aantal van mijn kerstsokjes met inhoud.
Heb er voor een aantal mensen wat gemaakt, ga er nog lintjes aan doen zodat ze nog opgehangen kunnen worden.
Alles is gemaakt van plastic canvas, zowel de sokjes als de sneeuwpoppen en kerstmannen, bij een paar heb ik de sokjes voorzien van brads, splitpennen en andere van een bedeltje.

maandag 30 november 2009

Freebie

Alweer een freebie, maar heb er ook blank gelaten zodat jezelf aan de slag kan gaan.
Zoals je ziet heb ik er zelf ook een aantal gemaakt van canvas.
Er kon natuurlijk geen sokje ontbreken met een matroeska .
De onderste is een experimentje, maar zal dat niet zo gauw nog eens doen.
Het wordt allemaal te dik en heb de naald iedere keer met behulp van een tangetje er steeds door moeten trekken.
Het heeft me gelukkig geen naalden gekost.
Grappig is hij wel geworden.


dinsdag 24 november 2009

Freebie

Het patroontje van de kerstman had ik gevonden op het net en een beetje aangepast, de sneeuwpop heb ik zelf getekend.
Heb ze gespiegeld en geborduurd op plastic canvas.




zaterdag 13 december 2008

Kerstkaartjes

Heb vandaag een aantal kerstkaartjes gemaakt, allemaal dezelfde.
Een borduurpatroontje uit een oud tijdschrift en geborduurd met kralen op stramien.
Moeilijk op de foto te zetten omdat het holografisch papier is.

zondag 26 oktober 2008

Freebie

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat heb geschreven.
Kwam in mijn documenten deze nog tegen en zet hem daarom maar even hier neer.
Verder komt er op het ogenblik even weinig van om iets te doen aan handwerken, heb weer werk voor een paar uur in de week.
In Gelderland het afgelopen een paar leuke aankopen gedaan, waaronder de DMC agenda.
Zal van de week even foto's maken en hier laten zien.
Maar veel plezier bij het maken van deze.

vrijdag 17 oktober 2008

Gewonnen

Op het weblog van Miriam was er een wedstrijd kerstballen ontwerpen.
Ze had een kerstbal erop staan die je kon voorzien van je eigen ontwerp.
Heb er zes of zeven naar haar verzonden en ik heb gewonnen, wat weet ik nog dat blijft een verrassing.
Maar daar kom ik nog op terug.


dinsdag 30 september 2008

Kerstballen [2]

Zoals Miriam op haar blog ook al zegt is het enorm leuk om de kerstballen te ontwerpen.
Er staan hele leuke op en ook overal vandaan.
Ik heb onderstaande dan ook weer naar haar verzonden.

woensdag 24 september 2008

Kerstballen [1]

Miriam heeft op haar log een kerstbal staan die je voor haar uitdaging weer in kunt sturen.
Ik heb deze ingezonden.
Als je ze wilt maken en het patroontje wilt hebben, stuur dan even een mailtje naar mij.