zondag 9 oktober 2011

Holland tas

Vorig jaar had ik al van resten katoen twee grote Granny Square's gehaakt met de bedoeling er een tas van te maken.

Er was nog over dus ook maar een 'flap' gehaakt.


Het uiltje heb ik eens gekregen van Marianne'M.

Past goed bij het thema.

Omdat ik nog geen idee had hoe een hengsel te maken en van wat, is het blijven liggen.

Zag een tijd geleden een punnikapparaatje en dacht dat het wel leuk zou zijn om dat te doen.

Eén sliert werd te dun, en het ging te langzaam naar mijn zin, dus toen maar gekozen voor een i-cord.

Drie stuks gemaakt en gevlochten, heel stevig maar te dun vergeleken bij de tas, dus maar een soort van langs Granny Square gehaakt en de drie slierten door de gaten geregen.

Toen nog een sluiting verzinnen, had nog een houten 'knoop' liggen, gaatjes ingemaakt en een kleurtje gegeven.




Met dit als resultaat!

Tijdens mij zoektocht naar hoe het punniken ook alweer ging, kwam ik deze site tegen.
















3 opmerkingen:

marian'ne m zei

uil past mooi in thema, wist niet eens meer dat hij naar jou was gevlogen.
De mijne hangt aan mijn fiets en ziet er niet zo mooi meer uit als broer !!;-)

Leuke tas zo en wat een werk te verzinnen hoe het het beste werkt.
Dáár is over nagedacht !!


Op het moment bij de X weer veel uiltjes !!!

MM

miriam zei

Wat apart en leuk geworden inderdaad de dingen verzinnen is vaak het meeste werk.

groetjes ♥ miriam

Saskia zei

ooooo wat leuk zeg, laat mijn dochter het maar niet zien, die is op het moment van het rood wit blauw