maandag 4 augustus 2008

Kralenrijgen techniek

Omdat deze blog ook over het Groenlands Kralenwerk zou gaan, maar er tot op heden nog niet echt iets is van gekomen ga ik daar maar eens mee beginnen.
De firma Jalekro is voor Nederland volgens mij de enige importeur naar de groothandel toe.
Zelf bestel ik of rechtstreeks uit het buitenland of via
Kralenpost in Ede.

18 Jaar geleden ben ik ermee begonnen en tot op heden vind het naast borduren nog steeds erg leuk om te doen.
Op deze
pagina's kun je veel informatie vinden over de basistechnieken.
In het kort wordt het ook wel
Stenboden genoemd.
Op voorgenoemde site staan ook een paar gratis patroontjes voor leuke waxinelichtjes.

Daarnaast heb ik zelf ook een paar ontwerpen gemaakt, zoals een matroos, vuurtoren en matroeska.
Toen de kinderen nog kleiner waren, waren de figuurtjes leuke traktaties.
Een kralenfiguurtje gelijmd op een cocktailprikker en een stukje kaas en worst.
Zelfs op potloden had figuurtjes verzonnen, je had weer eens iets aparts.
Kijk maar eens op mijn community.

Geen opmerkingen: